Blade Runner (Director´s Cut)

This dark neo-futuristic symphony by director Ridley Scott and screenwriter Hampton Fancher is a perfect example of an absolute synergy of all film elements which does not cease to fascinate even after thirty five years after its premiere. The visually captivating city of Los Angeles in 2019 serves as the setting for this timeless dystopian story about genetically engineered replicants who are being hunted and “retired” by a special unit of Blade Runners. From harsh industrial environment on fire, we move to gigantic space ziggurats followed by huge glowing facades and Japaneselike neon streets with steampunk elements. In this respect, Blade Runner is a living and moving multi-layered painting by the futuristic painter Syd Mead. It is also thanks to him, that we can talk about a film bordering with immortality.

Temná neofuturistická symfonie britského režiséra Ridleyho Scotta a scenáristy Hamptona Fanchera. Názorná ukázka absolutní synergie všech filmových složek, která nepřestává fascinovat ani pětatřicet let po své premiéře. Los Angeles roku 2019 tu slouží jako vizuálně úchvatné dějiště pro nadčasový dystopický příběh o nesvéprávné, ovšem mimořádně vyvinuté umělé inteligenci, kterou stíhá a popravuje speciální jednotka exekutorů. Surové industriální prostředí v plamenech střídají gigantické kosmické zikkuraty, ty následně zase obří zářící mediální fasády či japonské neonové uličky se steampunkovými elementy. V tomto ohledu je Blade Runner živoucí vrstevnatou malbou futuristického malíře Syda Meada. Právě i díky němu se můžeme bavit o filmu, který se dotknul nesmrtelnosti.

Sídlo společnosti: Kamera Oko s.r.o. | Vítězné náměstí 774/14, Praha, 160 00 | info@kameraoko.com


© 2009 - 2017 Kamera Oko | webdesign: rostanetek.cz | admin